«Άνθρωποι με αναπηρία, ηλικιωμένοι… με άλλη καταγωγή, χρώμα ή θρησκεία, είναι απλώς διαφορετικοί και είναι όλοι άνθρωποι. Ρατσισμός είναι να μην αντέχεις το διαφορετικό, τόσο απλά». Συνήγορος του Πολίτη
Η έκθεση «Μόνος ή Μοναδικός; διαφορετικότητα & ρατσισμός» προσκαλεί με ένα δημιουργικό τρόπο στην ειρηνική συνύπαρξη όλων των συνανθρώπων, με σκοπό την ενημέρωση, τον προβληματισμό, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, ώστε τα παιδιά «όλων των ηλικιών»  να μην κυριεύονται από εμμονές και να μην επηρεάζονται από μισαλλοδοξίες, αλλά αντίθετα να συνδιαλέγονται και να αποδέχονται τη διαφορετικότητα του Άλλου. Καθώς οι κοινωνίες γίνονται όλο και περισσότερο πολυπολιτισμικές, η έκθεση επιδιώκει να συνεισφέρει στην πρόληψη και στην προσπάθεια εξάλειψης των φαινομένων της βίας και του ρατσισμού.  
Τα έργα των παιδιών αναδεικνύουν τη διαφορετικότητα που συνδέεται είτε με την εξωτερική εμφάνιση, είτε με  κινητικές, μαθησιακές κ.α. ιδιαιτερότητες, είτε προβάλλοντας μνημεία διαφορετικών πολιτισμών.
https://www.youtube.com/watch?v=HocD7nVLV3s
Τα 114 εκθέματα είναι έργα ζωγραφικής, comics και κατασκευές παιδιών 3-14 ετών.
Τα έργα προέρχονται από τη συλλογή του Μουσείου Παιδικής Τέχνης
- βραβευμένες συμμετοχές σε Διαγωνισμούς Παιδικής Ζωγραφικής που έχει προκηρύξει το Μουσείο http://www.childrensartmuseum.gr/view_sub_subpage/1/panellinioi-diagwnismoi-paidikis-zwgrafikis
- 
	από τα εικαστικά εργαστήρια που πραγματοποιεί http:///www.childrensartmuseum.gr/view_subpage/25/erga-apo-ergastiria-moyseioy 
- 
	από τη συνεργασία του Μουσείου με το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης ΑμεΑ, Δήμος Ζωγράφου http://www.noesi.gr/pronoise/kdapamea-zografou 
- 
	από τη συνεργασία του Μουσείου με το International Paint Pals-Youth Art Connection, Atlanta, USA http://www.un.org/events/highlights/art. 
Η έκθεση εμπλουτίζεται με 4 αναπαραγωγές έργων από τη συλλογή του Διεθνούς Μουσείου Παιδικής Τέχνης στο Όσλο, της Νορβηγίας http://www.barnekunst.no/en/about-museum/ 2 έργα παιδιών από το Μουσείο Παιδικής Τέχνης στη Χαμάντα της Ιαπωνίας http://hamada-kodomo.art.coocan.jp/english/ και 4 έργα παιδιών Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες https://www.unhcr.gr/ekpaideysi/mathitikoi-diagonismoi.html
Δραστηριότητες και παιχνίδια για επισκέπτες όλων των ηλικιών, με σαφείς οδηγίες στα Ελληνικά και στα Αγγλικά, είναι ειδικά σχεδιασμένες από το Εκπαιδευτικό Τμήμα του Μουσείου στη διαδραστική γωνιά της έκθεσης.
Για όλη τη σχολική χρονιά πραγματοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολικές ομάδες παιδιών Νηπιαγωγείου και μαθητών όλων των τάξεων του Δημοτικού.
| Τηλέμαχος Μπούκας, 11 ετών / Εικαστικά εργαστήρια Μουσείου | ομαδικό έργο παιδιών 12 ετών / Συνεργασία Μουσείου με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες | Μανοδήμου Μαρία / Συνεργασία Μουσείου με το Κέντρο ΑμεΑ, Δήμος Ζωγράφου | Γιάννης Χάρδας, 11 ετών / Εικαστικά εργαστήρια Μουσείου | 
ΔΩΡΗΤΗΣ
Το έργο «Μόνος ή Μοναδικός; διαφορετικότητα & ρατσισμός» χρηματοδοτήθηκε κατά το χρονικό διάστημα από 1η Απριλίου 2015 έως και 30 Απριλίου 2016 από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία στο πλαίσιο του Προγράμματος «Είμαστε όλοι Πολίτες», το οποίο είναι μέρος του συνολικού Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του ΕΟΧ για την Ελλάδα, γνωστού ως EEA Grants. Διαχειριστής Επιχορήγησης του Προγράμματος είναι το Ίδρυμα Μποδοσάκη. Στόχος του Προγράμματος είναι η ενδυνάμωση της κοινωνίας των πολιτών στη χώρα μας και η ενίσχυση της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δημοκρατίας και της βιώσιμης ανάπτυξης.
"Alone or Unique? Diversity and Racism" Statement by the Ambassador of Norway Jorn Gjelstad
Επιμέλεια έκθεσης:
Καραπιδάκη Λουΐζα, Ιστορικός Τέχνης - Μουσειολόγος, Μέλος Δ.Σ. Μουσείου Παιδικής Τέχνης
Κοτταρίδου Θεανώ, Ιστορικός Τέχνης - Μουσειολόγος, Επιμελήτρια Μουσείου
Παναγιωτοπούλου Κατερίνα, Νηπιαγωγός, στέλεχος Εκπαιδευτικού τμήματος Μουσείου 
Σκληρού Αθανασία, Εικαστικός, στέλεχος Εκπαιδευτικού τμήματος Μουσείου
Τσινισιζέλη Χριστίνα, Εικαστικός, στέλεχος Εκπαιδευτικού τμήματος Μουσείου
            Οκτώβρης
 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ            Τέχνη για ενήλικες στο ΜΕΠΤ
Τέχνη για ενήλικες στο ΜΕΠΤ            Ζωγραφική μαζί με τους γονείς! Για παιδιά 2,5 - 5 ετών
Ζωγραφική μαζί με τους γονείς! Για παιδιά 2,5 - 5 ετών            Κυριακή με Τέχνη για παιδιά 6-12 ετών
Κυριακή με Τέχνη για παιδιά 6-12 ετών            ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ 2025-2026
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ 2025-2026            Οκτάμηνα εικαστικά εργαστήρια 2025-2026
Οκτάμηνα εικαστικά εργαστήρια 2025-2026            Ίδρυση
Ίδρυση            Σκοπός
Σκοπός            Διοίκηση & Στελέχη
Διοίκηση & Στελέχη            Πωλητήριο
Πωλητήριο            Χορηγοί
Χορηγοί            Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος            EEA Grants
EEA Grants            Έγραψαν για μας...
Έγραψαν για μας...            Είπαν για μας...
Είπαν για μας...            Επιστημονικό Συνέδριο
Επιστημονικό Συνέδριο            Οικονομικοί Απολογισμοί
Οικονομικοί Απολογισμοί            Καταστατικό
Καταστατικό            Έργα από διαγωνισμούς
Έργα από διαγωνισμούς            Έργα από δωρεές
Έργα από δωρεές            Έργα από συνεργασίες
Έργα από συνεργασίες            Έργα από εργαστήρια Μουσείου
Έργα από εργαστήρια Μουσείου            Έργα από ΑμεΑ
Έργα από ΑμεΑ            Εκθέσεις - Σταθμοί
Εκθέσεις - Σταθμοί            Τρέχουσες εκθέσεις
Τρέχουσες εκθέσεις            Σχολικά εκπαιδευτικά προγράμματα στο Μουσείο
Σχολικά εκπαιδευτικά προγράμματα στο Μουσείο            Το Μουσείο πάει Σχολείο
Το Μουσείο πάει Σχολείο	            Προγράμματα ΑμεΑ, ΑμΠΟ& ευπαθείς κοινωνικά ομάδες
Προγράμματα ΑμεΑ, ΑμΠΟ& ευπαθείς κοινωνικά ομάδες            Μουσειοσκευές
Μουσειοσκευές            Εικαστικά εργαστήρια για παιδιά
Εικαστικά εργαστήρια για παιδιά            Διεθνείς συνεργασίες
Διεθνείς συνεργασίες            Ζωγραφική μαζί με τους γονείς
Ζωγραφική μαζί με τους γονείς            Γενέθλια με χρώμα στο Μουσείο
Γενέθλια με χρώμα στο Μουσείο            Σεμινάρια ενηλίκων
Σεμινάρια ενηλίκων            Παιχνίδια, μέσω της Τέχνης
Παιχνίδια, μέσω της Τέχνης           









