ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2016 - ΜΑΙΟΣ  2017 | Φροντίδα προς τον συνάνθρωπό μας

Στο πλαίσιο της πολύπλευρης δράσης «Φροντίζω με Τέχνη» η οποία υλοποιήθηκε με αποκλειστική δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το Μουσείο Παιδικής Τέχνης πραγματοποίησε εικαστικά εργαστήρια σε παιδιά πρόσφυγες.

 

Το Νοέμβριο σε συνεργασία με την Εταιρεία Ανάπτυξης & Προβολής του Δήμου Αθηναίων και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ, στο πλαίσιο του προγράμματος «Προσωρινή Στέγαση Προσφύγων» του Δήμου Αθηναίων, http://www.developathens.gr/el/relocation, το Μουσείο πραγματοποίησε 4 δίωρα εβδομαδιαία εικαστικά εργαστήρια σε 12 παιδιά ηλικίας 5 - 9 ετών, στην Πολυκλινική Αθηνών στην Πλ. Κάνιγγος
Με την παρότρυνση και την καθοδήγηση της Υπεύθυνης των εργαστηρίων Ιωάννας Κιλίμη, Ζωγράφου, Art Therapist και της βοηθού Λύντιας Πετροπούλου, Ιστορικού Τέχνης- Εικαστικού, σκοπός των βιωματικών αυτών εργαστηρίων είναι η καλλιέργεια της επικοινωνίας μεταξύ των παιδιών χρησιμοποιώντας ως μέσο την εικαστική γλώσσα.

 

Το Δεκέμβριο σε συνεργασία με την PRAKSIS το Μουσείο πραγματοποιεί 3 δίωρα εβδομαδιαία εικαστικά εργαστήρια σε 10 εφήβους τα οποία ολοκληρώνονται στις 23 Δεκεμβρίου,στο Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων στα Άνω Πετράλωνα. Από το Δεκέμβριο και έως την ολοκλήρωση της δράσης, συνεργάτης του Μουσείου, Υπεύθυνος των εργαστηρίων ανέλαβε ο Νίκος Κόνιαρης, Ζωγράφος-Σκηνογράφος, με πολυετή εμπειρία ως Υπεύθυνος των Εικαστικών εργαστηρίων των Very Special Arts Hellas, και  βοηθός η Λύντια Πετροπούλου, Ιστορικός Τέχνης- Εικαστικός. Αποτέλεσμα των εργαστηρίων στο συγκεκριμένο σταθερό χώρο φιλοξενίας ήταν η δημιουργία ενός ομαδικού πολυπρόσωπου έργου που θα μείνει στο χώρο.


 

Τον Ιανουαρίο σε συνεργασία με την κοινωνική μη κυβερνητική οργάνωση ΑΡΣΙΣ, το Μουσείο πραγματοποιεί 3 δίωρα εβδομαδιαία εικαστικά εργαστήρια σε 12 παιδιά 8-11 ετων στο Κέντρο Υποστήριξης Νέων (ΚΥΝ) στην Κυψέλη.

Εξασκώντας την παρατήρηση και χρησιμοποιώντας τη φαντασία, κάθε παιδί καλείται να σχεδιάσει το πορτραίτο ενός ή μιας συμμαθήτριάς του και με την παρότρυνση του υπευθύνου σταδιακά αποδίδει ζωγραφικά τα χαρακτηριστικά του προσώπου. Ο πειραματισμός με ποικίλα υλικά και τεχνικές έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός προσωπικού  έργου. Η ζωγραφική αυτή απεικόνιση προσφέρει σε κάθε παιδί, τη χαρά της δημιουργίας, της προσωπικής αναγνώρισης, και της ολοκλήρωσης ενός ομαδικού κοινού στόχου.

 

Το Φεβρουάριο το Μουσείο επανέλαβε τη συνεργασία του με την Εταιρεία Ανάπτυξης & Προβολής του Δήμου Αθηναίων και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ, στο πλαίσιο του προγράμματος «Προσωρινή Στέγαση Προσφύγων» του Δήμου Αθηναίων, http://www.developathens.gr/el/relocation, πραγματοποιώντας 3 δίωρα εβδομαδιαία εικαστικά εργαστήρια σε ομάδα 13 παιδιών 5-10 ετων από το Αφγανιστάν, στην Πολυκλινική Αθηνών στην Πλ. Κάνιγγος.

 

Τον Μάρτιο σε συνεργασία με την κοινωνική μη κυβερνητική οργάνωση Solidarity Now, το Μουσείο πραγματοποίησε 5 δίωρα εβδομαδιαία εικαστικά εργαστήρια, σε ομάδα 15 παιδιών ηλικίας 8-11 ετών από τη Συρία, στο The Cube στην Πλ. Κάνιγγος.

 

Τον Απρίλιο το Μουσείο επανέλαβε για 3η φορά τη συνεργασία του με την Εταιρεία Ανάπτυξης & Προβολής του Δήμου Αθηναίων και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ, στο πλαίσιο του προγράμματος «Προσωρινή Στέγαση Προσφύγων» του Δήμου Αθηναίων, http://www.developathens.gr/el/relocation, πραγματοποιώντας 3 δίωρα εβδομαδιαία εικαστικά εργαστήρια, σε ομάδα 15 παιδιών ηλικίας 10-13 ετών από τη Συρία, στην Πολυκλινική Αθηνών στην Πλ. Κάνιγγος.

 

Το Μάιο επανέλαβε τη συνεργασία του με την  Solidarity Now, το Μουσείο πραγματοποιώντας 4 δίωρα εβδομαδιαία εικαστικά εργαστήρια, στο The Cube στην Πλ. Κάνιγγος.

 

Στο πλαίσιο της ίδιας δράσης, το Μουσείο Παιδικής Τέχνης συνεργάστηκε με το Κέντρο Στήριξης Παιδιού & Οικογένειας Αθηνών των Παιδικών Χωριών SOS Ελλάδας στην Κυψέλη, πραγματοποιώντας εργαστήρια ζωγραφικής σε παιδιά κοινωνικά ευπαθών ομάδων.

Κοινός στόχος των δύο φορέων ήταν να προσφέρει στα παιδιά που συμμετέχουν την προαγωγή της επικοινωνίας και τη συναισθηματική έκφραση, την καλλιέργεια των σχέσεων, την ψυχαγωγία και την ανάπτυξη της εικαστικής παιδείας. Για την υλοποίηση των εργαστηρίων, προηγήθηκε δυναμική διεπιστημονική συνεργασία μεταξύ των στελεχών των δύο φορέων η οποία και συνεχίστηκε σε όλη τη διάρκεια της υλοποίησης, μεγιστοποιώντας τα οφέλη για τα παιδιά και τις οικογένειες τους.

Τα εργαστήρια ζωγραφικής στην Κυψέλη, ξεκίνησαν στις 3 Νοέμβριου 2016, με Υπεύθυνη την  Λύντια Πετροπούλου, Ιστορικό Τέχνης- Εικαστικό και βοηθό την Δάφνη Γαλανού, Κοινωνιολόγο, κάθε 15 μέρες σε δύο ομάδες παιδιών 5-9 ετών και ολοκληρώθηκαν στο τέλος Μάϊου 2017.

http://www.sos-villages.gr/content/actions/kentro-prolhpshs-gia-to-paidi-kai-thn-oikogeneia-toy/kentro-sthrikshs-paidioy-kai-oikogeneias-athhna/41-kentro-sthrikshs-paidioy-kai-oikogeneias-athhnas
Το ΚΣΠΟΑ των Παιδικών Χωριών SOS Ελλάδας, υποστηρίζει  οικογένειες με παιδιά που αντιμετωπίζουν οικονομικά ή και κοινωνικά προβλήματα. Βασικός σκοπός του προγράμματος, που αποτέλεσε και το πρώτο άνοιγμα του Σωματείου στην ευρύτερη κοινότητα, είναι η εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης πολιτικής πρόληψης στην Ψυχική Υγεία. Πρόκειται για μια ολιστική προσέγγιση στη δυσλειτουργική οικογένεια με στόχο την ενδυνάμωσή της και την κατά το δυνατόν αποκατάσταση της ικανότητάς της να ανταποκριθεί θετικά στις ανάγκες της καθημερινότητας με τις δικές της δυνάμεις και να αποτελέσει ένα ασφαλές περιβάλλον φροντίδας για τα παιδιά.

..............................................................................................................................................................................

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2015 - ΜΑΡΤΙΟΣ  2016

Στο πλαίσιο του Προγράμματος «Είμαστε όλοι Πολίτες», το οποίο χρηματοδοτήθηκε από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία και είναι μέρος του συνολικού Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του ΕΟΧ για την Ελλάδα, γνωστού ως EEA Grants, το Μουσείο Παιδικής Τέχνης πραγματοποίησε 2 εικαστικές δράσεις ( βλ.1. και 2.) σε κοινωνικά ευάλωτες ομάδες.
Διαχειριστής Επιχορήγησης του Προγράμματος ήταν το  Ίδρυμα Μποδοσάκη. Στόχος του Προγράμματος ήταν η ενδυνάμωση της κοινωνίας των πολιτών στη χώρα μας και η ενίσχυση της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δημοκρατίας και της βιώσιμης ανάπτυξης.  

 

1.  Ομάδα ΑμεΑ της Εταιρείας Προστασίας Σπαστικών, και του συλλόγου "Το Πέταγμα" κατά τη διάρκεια 15ήμερων δίωρων συναντήσεων, επεξεργάστηκε τη διαφορετικότητα & το ρατσισμό, στο χώρο του Μουσείου Παιδικής Τέχνης

Με άξονα, το θέμα «Διαφορετικότητα & ρατσισμός», γίνεται η γνωριμία, με τις έννοιες της Διαφορετικότητας, του Ανοίκειου, του Απειλητικού, της Μοναξιάς του Αποκλεισμού, μέσα από τις πολύτιμες δυναμικές των εικαστικών υλικών και επιφανειών, τεχνικών, από τα επαναστατικά για την διαφορετικότητα τους  εικαστικά ρεύματα του 20ου αιώνα και projects γύρω από τις διακρίσεις των φύλων, των χώρων  διάγνωσης και στίγματος τονίζοντας πάντα την ευεργετική συνεισφορά της Τέχνης. Η ενθάρρυνση εικαστικής αφήγησης συναισθημάτων και ιδεών  αποτελεί ήδη μια πράξη καλέσματος στο πεδίο της ισότιμης ενταξιακής σχέσης σε μια κοινωνία που θα εμπλουτισθεί από τις μαρτυρίες των συμμετεχόντων. Το κάθε εικαστικό γέννημα της ψυχής και του πνεύματος, θα είναι αντίδοτο και καταφύγιο απέναντι στο Ανοίκειο, το Αλλόκοτο, το «Ξένο». Μέσα από σύντομες παρουσιάσεις γύρω από την ιστορία του χρώματος ,της φωτογραφίας, της γλώσσας των συμβόλων, οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν βαθύτερα την διαφορετικότητα η οποία αναδεικνύει τελικά καταλυτικά την μοναδικότητα σε κάθε έκφανση της ανθρώπινης ανάγκης για επικοινωνία και έκφραση.

Στο κατώφλι του 21ου αιώνα, το εικαστικό αυτό εργαστήρι νέων με ειδικές ανάγκες, είναι ένας ύμνος στην αφυπνιστική  μετουσιωτική δύναμη της συμβολικής, μη λεκτικής έκφρασης και επικοινωνίας.Η προσέγγιση για το θεωρητικά και βιωματικά πλαισιωμένο πρόγραμμα είναι σύμφωνα με τις αρχές της Θεραπείας μέσω των εικαστικών τεχνών, διεθνώς γνωστή ως Art therapy.

 

Υπεύθυνη εργαστηρίων: Ιωάννα Κιλίμη, Εικαστικός - Art Therapy, εξωτερική συνεργάτης του Μουσείου Παιδικής Τέχνης

Βοηθός: Αθανασία Σκληρού, στέλεχος του Εκπαιδευτικού τμήματος του Μουσείου Παιδικής Τέχνης

 

2.    Το Μουσείο Παιδικής Τέχνης πραγματοποίησε εικαστικά εργαστήρια σε 34 κορίτσια στο χώρο του Χατζηκυριάκειου Ιδρύματος.

Την ίδια χρονική περίδο, από τον Νοέμβριο 2015 έως και το τέλος Μαρτίου 2016, πραγματοποιούνται σε εβδομαδιάια βάση δίωρα εικαστικά εργαστήρια σε δύο ομάδες παιδιών, ηλικίας  6 -8,5 ετών και 9-12 ετών, με θέμα «Διαφορετικότητα & ρατσισμός». Στόχος του προγράμματος είναι μέσα από ποικιλία διαφορετικών θεμάτων, οι ομάδες να πειραματιστούν με διαφορετικά υλικά και τεχνικές ζωγραφικής και να ανακαλύψουν τους περιορισμούς και τις δυνατότητές τους. Έτσι τα παιδιά θα ζωγραφίσουν την προσωπογραφία τους, θα μεταμορφώσουν το δαχτυλικό τους αποτύπωμα, θα δημιουργήσουν μια ιστορία comic, θα εκφράσουν και θα απεικονίσουν  τα συναισθήματά τους με τη μουσική και θα εμπνευστούν από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά άλλων πολιτισμών.

Παράλληλα θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν το έργο γνωστών ζωγράφων και εικαστικών όπως των Andy Warhol, Vassily Kandisky, Berthe Morisot, Mary Cassatt, Eλένη Μπούκουρα - Αλταμούρα, Vincent Van Gogh, Μπουζιάνη αλλά και  τη ζωή και το έργο σπουδαίων ανθρώπων Frida Kahlo, Εllen Keller,  Roza Parks, Chantal Petitclerc που η διαφορετικότητά τους στάθηκε η αφορμή να γκρεμίσουν τα τείχη των προκαταλήψεων και να γίνουν πρεσβευτές κοινωνικών αλλαγών.

Υπεύθυνη εργαστηρίων: Λαμπρινή Πετροπούλου, Ιστορικός Τέχνης-Εικαστικός, εξωτερική συνεργάτης του Μουσείου Παιδικής Τέχνης

Βοηθός: Αγγελική Ανδριανοπούλου, Νηπιαγωγός, απόφοιτος των εικαστικών εργαστηρίων του Μουσείου Παιδικής Τέχνης, εξωτερική συνεργάτης

..............................................................................................................................................................................

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2011- ΜΑΙΟΣ 2012

Εικαστικό πρόγραμμα στο χώρο του Μουσείου Παιδικής Τέχνης για 10 νέους και νέες της Εταιρείας Προστασίας Σπαστικών.

Στόχος του εικαστικού προγράμματος ήταν ψυχαγωγικός και παράλληλα εκπαιδευτικός.
Στο περιβάλλον του Μουσείου Παιδικής Τέχνης με πνεύμα ενθάρρυνσης σεβασμού και καθοδήγησης, οι νέοι τόλμησαν, ανακάλυψαν, συγκινήθηκαν και πειραματίστηκαν με ποικίλα υλικά και τεχνικές ζωγρφαικής.
Τα έργα που δημιουργήθηκαν στο 7μηνης διάρκειας πιλοτικό εικαστικό πρόγραμμα φιλοξενήθηκαν στην Εταιρεία Προστασίας Σπαστικών στο πλαίσιο του εορτασμού 10 χρόνων λειτουργίας της «Πόρτας Ανοιχτή».
Από το Μάιο έως τις 23 Σεπτεμβρίου 2012, εκτέθηκαν στο Μουσείο Παιδικής Τέχνης συνυπάρχοντας με τα υπόλοιπα έργα των συλλογών του Μουσείου, προσφέροντας στους επισκέπτες μια παράλληλη αρμονική παρουσίαση.

Υπεύθυνη προγράμματος: Ιωάννα Κιλίμη, Εικαστικός - Art Therapy, εξωτερική συνεργάτης του Μουσείου Παιδικής Τέχνης
Βοηθός: Νότα Τσίτουρα, Γλύπτρια 

Με την ευγενική υποστήριξη

 

2018-2020

Εικαστικά εργαστήρια στο Δημοτικό Σχολείο του Νοσοκομείου Παίδων Π. και Α. Κυριακού.

με την ευγενική υποστήριξη του ΥΠΠΟΑ.

Η τέχνη σύμμαχος στην παιδική υγεία. Τα χαμόγελα επιστρέφουν…

Το όραμα που ακολουθεί το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης, από το 1994 που ιδρύθηκε, είναι η δυνατότητα γνωριμίας  του κοινού με την Τέχνη από την παιδική ηλικία.

Δεν θα μπορούσε να μην μεριμνήσει λοιπόν για τους μικρούς μας φίλους που λόγω κάποιων προβλημάτων υγείας δεν μπορούν να ακολουθήσουν ένα συνηθισμένο πρόγραμμα εικαστικής δημιουργίας. Σχεδιάσαμε με πολλή αγάπη ένα πρόγραμμα ειδικά για τα παιδιά που νοσηλεύονται στα νοσοκομεία Παίδων Παναγιώτη και Αγλαΐας Κυριακού.

Η τέχνη γίνεται σύμμαχος στην σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών, γίνεται ένα σημαντικό όπλο για να επιστρέψουν  τα παιδικά χαμόγελα.

Η συγκινητική ανταπόκριση των μικρών μας φίλων στο πρόγραμμα που ξεκίνησε το 2018-19 δημιούργησε την ηθική υποχρέωση για την συνέχιση του προγράμματος. Ευχαριστούμε θερμά το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και το Δημοτικό Σχολείο του Νοσοκομείου Π. και Α. Κυριακού που στήριξαν την προσπάθειά μας ώστε να μην αποκλείεται κανένα παιδί από την δημιουργία.

 

 

 

Συμβαίνει τώρα
Οκτώβρης
inhalers, creams

Εργαστήρια SUMI-E για ενήλικες

Οκτάμηνα εικαστικά εργαστήρια 2024-2025

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ

Ζωγραφική μαζί με τους γονείς / Για παιδιά 2,5-5 ετών

Εικαστικά Εργαστήρια Κυριακής για παιδιά 6-12 ετών στο ΜΕΠΤ

ΧΟΡΗΓΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ